First taste of the Philippines

March 30, 2016

(Português no fim...)
After a long long flight we finally arrived to the Philippines. They really behaved and we had zero meltdowns, they slept the major part of the flights. We arrived in the afternoon exhausted, we grabbed something in the supermarket cooked dinner and went straight to bed.
1 a.m. local time...
Kids: "Good morning!"
Us: "Go back to sleep, it's middle of the night"
Kids: "we want breakfast, we've slept already"
Jet lag won... no one got any sleep during the night!
We went to the Pambata Museum, great for kids. After this experience we hope that when we suggest going to a museum they don't roll their eyes!
We all took a long nap and spent the afternoon in Rizal Park, of course we got lost on the way home and had to walk for miles, the kids really were troopers and didn't complain.
Disaster of the day:
I was carrying Teresinha when I fell flat on the floor, on a really dirty poodle, disgusting! She is without a scratch and I have a damaged foot and knee (nothing serious)... It's going to hurt when I go into the sea in a few days!
******
Depois de um longo, longo vôo finalmente chegamos às Filipinas. Eles portaram-se lindamente e tivemos zero birras, dormiram a maior parte dos voos. Chegamos ao final do dia estoirados, agarramos em algumas coisas no supermercado, fizemos o jantar e fomos dormir directos.
mas à 1 da manha, hora local...
Miúdos: "Bom dia!"
Nos: "Durmam, estamos a meio da noite"
Miúdos: "queremos o pequeno almoço, já dormimos"
O jet lag ganhou... ninguém dormiu nada durante a noite!
Fomos ao museu Pambata, espectacular para os miúdos. Depois desta experiência espero que os miúdos não revirem os olhos quando falarmos em ir a um museu!
Dormimos todos uma enorme sesta e passamos a tarde no parque do Rizal, claro que nos perdemos a caminho de casa e tivemos que andar kms, os miúdos foram uns campeões e não reclamaram.

Desastre do dia:
Ia com a Teresinha ao colo, escorreguei e estatelei-me ao comprido no chão. Em cima de uma água nojenta, mesmo mesmo preta e suja. A Teresinha esta impecável e eu com um pé e um joelho esfolados... Vai doer quando me meter no mar daqui a uns dias!